Όσο ονειρικό κι αν φαίνεται το επάγγελμα του κομμωτή, άλλο τόσο απαιτητικό είναι.


  


Είμαι εκπαιδεύτρια της Κομμωτικής Τέχνης τα τελευταία 18 χρόνια σε Δ.Ι.Ε.Κ και Ι.Ι.Ε.Κ  και κάθε χρόνο τέτοια εποχή, δηλαδή στην έναρξη της εκπαιδευτικής χρονιάς, ρωτάω τους νεοεγγραφέντες σπουδαστές μου: «Γιατί διάλεξες το επάγγελμα του κομμωτή/ κομμώτριας;». Οι απαντήσεις ποικίλουν αλλά κάθε χρόνο είναι περίπου ίδιες:

  • «Μου το πρότειναν και ήθελαν οι γονείς μου»
  • «Ήταν το όνειρο μου από μικρή»
  • «Χτένιζα τις κούκλες μου, αργότερα την μαμά μου και τις φίλες μου, νομίζω ότι το έχω»
  • «Είναι ένα επάγγελμα που πάντα θα έχει δουλειά»
  • «Δεν χρειάζεται να διαβάσω και είναι εύκολο για να το μάθω»
  • «Έχω κλίση / ταλέντο πάνω σε αυτήν την τέχνη» και άλλες πολλές παρόμοιες απαντήσεις.
 
Όμως δεν είναι έτσι ακριβώς , για αυτό και πολλά από τα παιδιά που ξεκινάνε, κάποια από αυτά στο τέλος θα γίνουν πραγματικά σωστοί επαγγελματίες κομμωτές, ενώ κάποια άλλα δεν θα το εξασκήσουν το επάγγελμα σχεδόν ποτέ. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Γιατί κανένας δεν είπε την όλη αλήθεια σε αυτά τα παιδιά.
Ας δούμε κι ας επεξηγήσουμε τις παραπάνω απαντήσεις των παιδιών.
  1. «Μου το πρότειναν και ήθελαν οι γονείς μου»
 
Για να γίνεις επιτυχημένος επαγγελματίας σε κάποιον τομέα θα πρέπει να το αγαπάς εσύ ο ίδιος αυτό που κάνεις και όχι να σου το έχει επιβάλλει κάποιος άλλος. Μόνο όταν αγαπάς πραγματικά κάτι, κάνεις υπομονή αλλά και έχεις επιμονή να προσπαθήσεις για να γίνεις καλύτερος. Το επάγγελμα του κομμωτή/ριας θέλει πάρα πολύ υπομονή στην επικοινωνία του με τον πελάτη/ ισσα, ιδίως στην εποχή μας που ο καθένας έχει τα δικά του προβλήματα και έρχεται στο κομμωτήριο για να «αδειάσει» και να αισθανθεί πιο όμορφα, ως μια άλλης μορφής ψυχανάλυσης. Χρειάζεται να έχει και επιμονή και συνεχή προσπάθεια για βελτίωση των τεχνικών και επαγγελματικών γνώσεων παρακολουθώντας συνέχεια εκπαιδευτικά σεμινάρια και προσπαθώντας να τα βάζει σε εφαρμογή. Ο ανταγωνισμός που υπάρχει είναι πολύ μεγάλος στην εποχή μας γι’ αυτό θα πρέπει σε όλους τους τομείς να είναι άκρως σωστός επαγγελματίας.

  1. «Ήταν το όνειρό μου». 
 
Είναι ωραίο να προσπαθείς να κατακτήσεις το όνειρο σου, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι θα είναι και εύκολο. Θέλει συνεχή αγώνα και προσπάθεια.

  1. «Χτένιζα τις κούκλες μου»
 
Λίγο πολύ όλα τα κορίτσια πέρασαν από αυτό το στάδιο του να χτενίζουν τις κούκλες τους, αργότερα την μητέρα τους και τις φίλες τους. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι επειδή έχεις πιάσει και έχεις ασχοληθεί με μαλλιά ότι είναι κάτι που ¨το έχεις¨.

  1. «Δεν μου άρεσε ποτέ το διάβασμα και γι’ αυτό διάλεξα την κομμωτική. Τώρα πρέπει να διαβάσω πάλι;»
 
Ζούμε σε μια κοινωνία που όλα γύρω μας εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς και θα πρέπει να ενημερωνόμαστε για το όσον το δυνατόν περισσότερα πράγματα. Επίσης, στο κομμωτήριο μπαίνουν άνθρωποι από όλες τις κοινωνικές και επαγγελματικές  βαθμίδες άρα θα πρέπει να ήμαστε ενήμεροι για να έχουμε καλύτερη επικοινωνία.
Το πιο σημαντικό όμως, είναι ότι εργαζόμαστε πάνω σε ένα ζωντανό οργανισμό οπότε οφείλουμε να γνωρίζουμε, τουλάχιστον τις στοιχειώδες γνώσεις Ανατομίας, Δερματολογίας, Υγιεινής, Τεχνολογία Υλικών κ.α., πολύ σημαντικών μαθημάτων έτσι ώστε να μην κινδυνέψει η υγεία και το τριχωτό της κεφαλής, της πελάτισσας μας.

  1. «Έχω ταλέντο»
 
Όντως κάποια παιδιά έχουν έμφυτο ταλέντο, ή όπως λέμε χαριτολογώντας, πιάνει το χέρι τους είτε διότι μπορεί να έχουν φαντασία στα χτενίσματα ή ακόμα και αντίληψη και να τα πιάνουν εύκολα. Όμως δεν αρκεί μόνο το ταλέντο, αν δεν το καλλιεργήσεις να το πας παρακάτω, να το τελειοποιήσεις.
Κάποια βαριούνται ή κουράζονται εύκολα και επαναπαύονται στο ότι έχουν ταλέντο, δυστυχώς αυτά δεν μπορούν να εξελιχθούν και έτσι χάνονται γρήγορα.

  1. «Είναι το επάγγελμα που πάντα θα έχει δουλειά και χρήμα»
 
Αν έχεις ακολουθήσει όλα τα προηγούμενα που αναφέρθηκα, θα καταλάβεις ότι το να αγαπάς όσο περισσότερο μπορείς αυτό που κάνεις, σημαίνει ότι δεν θα κουράζεσαι και δεν θα δυσανασχετείς όταν θα πρέπει να επαναλάβεις μια διαδικασία πολλές φορές μέχρι να την μάθεις στο επίπεδο που χρειάζεται. Να παρακολουθείς όσο μπορείς περισσότερα σεμινάρια και κάποιες φορές ακόμα και τα ίδια σεμινάρια επαναλαμβανόμενα, τα αφομοιώνουμε καλύτερα. Διαβάζοντας μαθαίνουμε περισσότερα και όταν γνωρίζουμε περισσότερα, τότε νιώθουμε και πιο σίγουροι για να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε κατάσταση.


 
 H hair trainer Νίκη Σταθαρά είναι εκπαιδευτικός κομμωτικής στο Ι.Ε.Κ ΑΚΜΗ. Διαθέτει συνεχή επαγγελματική κατάρτηση από το 1997, σε σεμινάρια, ημερίδες και συνέδρια, ενώ το 2015 έλαβε πιστοποίηση από τη REDKEN ως CERTIFIED HAIRCOLORISΤ. Για επικοινωνία μαζί της θα την βρείτε: s.stathara@yahoo.gr
  






πηγη:myextension