Σχετική εικόνα

Η εικόνα ενός επαγγελματικού χώρου αποτελεί το σήμα κατατεθέν της φιλοσοφίας μιας εταιρίας.  Σε κάθε επιχείρηση και σε κάθε χώρο που επισκέπτονται πελάτες,
θα πρέπει να  υπάρχει χαρακτήρας ή ιδιαίτερο ύφος και μια σωστά διαμορφωμένη εικόνα ως προς το κοινό που απευθύνεται αλλά και για τα στελέχη που εργάζονται μέσα σε αυτή. Η ανακαίνιση και ο σωστά διαμορφωμένος χώρος προσδιορίζει την ταυτότητα και την φιλοσοφία της εταιρίας φέρνοντας μοναδικά επιθυμητά οφέλη για την επιχείρηση.


Γιατί  πρέπει να προσέξω την αισθητική  του επαγγελματικού μου χώρου;

 

Πολλές φορές λέμε την έκφραση «Μια εικόνα, χίλιες λέξεις!». Το εργασιακό περιβάλλον παίζει σημαντικό ρόλο στην απόδοση, στην διάθεση των εργαζομένων για απόδοση με πρωταγωνιστικό ρόλο στην ψυχολογία τους. Η ανανέωση του έχει σίγουρα θετική επίδραση στην αποδοτικότητά τους. Ο σωστά διαρρυθμισμένος και λειτουργικός χώρος δημιουργεί αίσθημα ευεξίας στα στελέχη, το οποίο μεταδίδεται στον πελάτη όταν αυτός “δέχεται” τις υπηρεσίες των στελεχών. Το αίσθημα ευεξίας συνδέεται άμεσα με την έννοια της  αποτελεσματικής εξυπηρέτησης και δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.


 


Οι επιστήμονες που ασχολούνται με την επικοινωνία και το marketing γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα μπορεί να βγάλει συμπέρασμα και να διαμορφώσει άποψη για την εικόνα που βλέπει μπροστά του. Η εικόνα αυτή διαμορφώνει αυτόματα μέσα στον άνθρωπο υποσυνείδητες σκέψεις και συμπεριφορές που τον οδηγούν στην υιοθέτηση συγκεκριμένης συμπεριφοράς, στάσης και απόφασης. Στην ουσία ο συναισθηματικός του κόσμος κινεί την λογική του, η οποία στην συνέχεια έρχεται να ερμηνεύσει και να δικαιολογήσει την απόφασή του. Αν είστε επιχειρηματίας προσπαθήστε να δείτε τον επαγγελματικό σας χώρο μέσα από την οπτική των πελατών σας χωρίς να εστιάζετε πάντα στις οικονομικές δαπάνες που απαιτούνται για την επένδυση αυτή.


Οι επιστήμονες λένε ότι ο άνθρωπος αντιδρά 95% με το υποσυνείδητο και 5% με το συνειδητό

Η ανακαίνιση ή η εικόνα του επαγγελματικού σας χώρου είναι απαραίτητη, γιατί η επιχείρηση δείχνει ότι:

 

  1. Δεν έχει προβλήματα οικονομικής φύσης αλλά κινείται δραστήρια και επαγγελματικά
  2. Η επιχείρηση «ανανεώνεται» για να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες της
  3. Ενδιαφέρεται για το εργασιακό περιβάλλον μέσα στο οποίο κινούνται οι υπάλληλοι και οι πελάτες της
  4. Μεγιστοποιεί την αξία της στους πελάτες και στους προμηθευτές της
  5. Διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές της
  6. Τονίζει την μοναδικότητά και την ταυτότητά της
  7. Διορθώνει λάθη του χώρου, που επηρεάζουν την παραγωγικότητά και την εργονομία
  8. Αυξάνει την αξία μεταπώλησής της
  9. Βρίσκει λύσεις και αντιδρά δυναμικά στην αγοραστική μελαγχολία των καιρών
  10. Γνωρίζει τον τρόπο βελτίωσης της διάθεσης του επαγγελματία και των στελεχών
 

 

 

Ποιές εικόνες της επιχείρησης καταστρέφουν την φήμη και την αξία της,  στα μάτια των πελατών

 

Σε ένα εργασιακό περιβάλλον η εικόνα που μπορεί να συναντήσει κάποιος όπως:
  • Παλιομοδίτικα έπιπλα
  • Κακή χωρο-οργάνωση και διακόσμηση στον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο του γραφείου.
  • Ασυμβίβαστα χρώματα
  • Σχισμένες ταπετσαρίες καθισμάτων, ξεχαρβαλωμένα μπράτσα, σπασμένα ροδάκια
  • “Άβολα, μη εργονομικά έπιπλα”
Μας δίνει ένα πολύ άσχημο επικοινωνιακό αποτέλεσμα για την φήμη και την αξία της.

Πως η διακόσμηση και το εργασιακό περιβάλλον μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων

 

H παραγωγικότητα των εργαζομένων δεν είναι μόνο συνυφασμένη από το ηγετικό προφίλ του επιχειρηματία αλλά και με το περιβάλλον που εργάζεται ένα στέλεχος. Σημαντικά στοιχεία στην διαμόρφωση της ψυχολογίας του έχουν τα χρώματα, ο φωτισμός, η εργονομία των επίπλων. Συγκεκριμένα:


  • Χρώμα
 


Η επιστήμη της ψυχολογίας έχει αποδείξει ότι τα χρώματα επηρεάζουν άμεσα τη διάθεση μας. Κάθε χρώμα συνδέεται και προκαλεί διαφορετικά συναισθήματα σε κάθε άνθρωπο και είναι καλό για την επιχείρησή μας να γνωρίζουμε αυτές τις λεπτομέρειες που έχουν ουσιαστικό ρόλο στην τελική του απόφαση για αγορά. Πολλές έρευνες συσχετίζουν το χρώμα με την ψυχολογία και με την επίδραση που αυτό έχει στο νευρικό του σύστημα του ατόμου. Το χρώμα αποτελεί  ίσως το βασικότερο στοιχείο διακόσμησης ενός εσωτερικού χώρου..
Το μωβ για παράδειγμα είναι ιδανικό για γραφίστες, για κομμωτές, για επαγγελματίες ονυχοπλαστικής και ανθρώπους του δημιουργικού μιας διαφημιστικής εταιρίας, γιατί ενισχύει την έμπνευση τους. Το καφέ ταιριάζει σε αίθουσες συσκέψεων ή σε γραφεία στα οποία επιθυμούμε να δώσουμε ιδιαίτερο κύρος και αξία. Θα ταίριαζε σε ένα δικηγορικό γραφείο, ή σε ένα γραφείο βουλευτή.
Το χρώμα ή οι αντιθέσεις που μπορεί να έχει αυτό σε σχέση με τα άλλα έπιπλα μπορεί να είναι πάνω στον τοίχο, ή πάνω στο έπιπλο. Π.χ σε ένα καναπέ, σε ένα κάθισμα κλπ.
Ακόμα και το χρώμα των φυτών και η ύπαρξή τους μέσα στο χώρο φέρνουν ηρεμία, χαλάρωση και συγκέντρωση. Φυσικά δεν χρειάζεται να γεμίσουμε το γραφείο με γλάστρες, αλλά να τοποθετήσουμε διακριτικά και στρατηγικά στο χώρο μερικά διακοσμητικά φυτά έτσι ώστε οι εργαζόμενοι και οι πελάτες  να έχουν οπτική επαφή με αυτά.


  • Φωτισμός
 


Αποτελεί κορυφαίο παράγοντα αποφυγής της κούρασης και την κόπωσης σε ένα χώρο είτε αυτός είναι φυσικός, είτε τεχνικός. Διαφορετικός φωτισμός για ένα χώρο γραφείου, για ένα χώρο συσκέψεων, για ένα χώρο με Η.Υ, για ένα χώρο αναμονής κλπ. Ο ρόλος τους είναι πρωταγωνιστικός στην απόδοση του εργαζομένου.
Η ιδανική διακόσμηση ενός επαγγελματικού χώρου προϋποθέτει την εγκατάσταση του σωστού συστήματος φωτισμού. Όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, ο χώρος μπορεί να φωτίζεται από το φως της ημέρας, μέσα από παράθυρα ή άλλες πηγές φυσικού φωτισμού.


  • Εργονομία
 


Η συμβολή της εργονομίας στην παραγωγικότητα των ατόμων είναι μέγιστη. Εργονομία είναι η εφαρμοσμένη επιστήμη που έχει ως αντικείμενο τη βελτίωση της ανθρώπινης απόδοσης, υγείας και ευεξίας στο περιβάλλον εργασίας και όχι μόνο. Η άνετη και ξεκούραστη εργασία, η αποφυγή μυοσκελετικών παθήσεων από ελλιπής γνώση επιλογής του σωστού καθίσματος ή σωστής οργάνωσης χώρου είναι καθοριστικοί παράγοντες απόδοσης.
Ο εξοπλισμός επομένως του επαγγελματικού χώρου δεν πρέπει να αποφασίζετε μόνο βάση του κόστους, αλλά με πρωταρχικό κριτήριο την εργονομία του. Μια αξιόλογη προσπάθεια στην εργονομική αντίληψη δημιουργίας επαγγελματικών χώρων έχει κάνει η εταιρία SIGMAOFFICE (www.sigmaoffice.gr) η οποία έχει προσανατολίσει την κουλτούρα της στην διαμόρφωση προτάσεων και λύσεων με βασικό κριτήριο την εργονομία. Στο κλάδο των Επαγγελματικών προϊόντων Κομμωτηρίου έξυπνα προγράμματα ανακαίνισης και απόσυρσης του παλαιού εξοπλισμού, έχει η εταιρία SOLO PRO (www.solopro.gr).


 

 O κος Παναγής είναι κάτοχος Master (MBA) in Business Administration από το Kingston University, Post Graduate Diploma in Marketing Management και (BA) in Marketing.
Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από το ΕΚΕΠΙΣ και τον ΟΑΕΔ με  διδακτική εμπειρία 18 ετών. Διδάσκει Marketing σε σχολές, κρατικούς φορείς, Κέντρα Επαγγελματικής κατάρτισης και έχει εκπαιδεύσει στελέχη και επιχειρηματίες πολύ μεγάλων επιχειρήσεων. Έχει  επαγγελματική εμπειρία 25 ετών στο χώρο των Πωλήσεων –Marketing ως Ανώτατο Διευθυντικό Στέλεχος και ως Managing Director σε μεγάλες εταιρίες. Σήμερα κατέχει την θέση του Εμπορικού Διευθυντή στην εταιρία Επαγγελματικών Προϊόντων Κομμωτηρίου SOLOPRO.
Ο κος Παναγής είναι Αντιπρόεδρος και Ιδρυτικό μέλος των εξειδικευμένων στελεχών Μarketing& Διοίκησης Επιχειρήσεων του συλλόγου MarketingClub.  (Emailεπικοινωνίας tasospanagis10@gmail.com)












πηγη:myextension