Chanel No 5 | H ιστορία του θρυλικού αρώματος της Coco Chanel



Kάθε 30 δευτερόλεπτα κάπου στον κόσμο πωλείται ένα μπουκαλάκι. Μια γυναίκα που δεν φοράει άρωμα δεν έχει μέλλον, έλεγε η Coco Chanel η οποία δημιούργησε ένα από τα ωραιότερα αρώματα όλων των εποχών.

Η Κοκό Σανέλ, αν και έχει φύγει από τη ζωή εδώ και 46 χρόνια, με την καινοτόμο φιλοσοφία της για τη μόδα, για τη ζωή και με το ανατρεπτικό στυλ που έδωσε μέσα από τις δημιουργίες της...άφησε εποχή!

Δεν είναι λίγες οι γυναίκες, κυρίως της νεότερης γενιάς, που θεωρούν τη λέξη Σανέλ, συνώνυμη του κλασικού ή του συντηρητικού στη μόδα -καθώς ανακαλεί στη μνήμη, τα αθάνατα ταγεράκια με τη λαιμόκοψη και την τρέσα. Ωστόσο, η Γαλλίδα Κοκό Σανέλ έκανε κάτι πολύ πιο σημαντικό. Μέχρι το 1900, το γυναικείο σώμα ήταν “κορνιζαρισμένο”, φετιχοποιημένο, “εγκλωβισμένο” μέσα σε κορσέδες, ένα “έκθεμα” για το ανδρικό βλέμμα. Χάρη σε εκείνη, το “άκαμπτο” κορμί, παραχωρεί τη θέση σε ένα σώμα που είναι πια “υγιές, ευφυές και προοδευτικό”. Η γυναικεία φιγούρα απαλλάσσεται από τα φτερά, τις δαντέλες και τους φιόγκους της Belle Epoque. Γίνεται τώρα πια πιο φυσική και λειτουργική. Η πειθαρχία παύει να επιβάλλεται με τις μπαλένες και το ανελέητο σφίξιμο των κορδονιών. Οι γυναίκες αρχίζουν να προσέχουν την εμφάνισή τους με την υγιεινή διατροφή, την άσκηση, την επαφή με τη φύση. Γύρω στο 1925, αρχίζει να  ολοκληρώνεται  αυτή η αλλαγή  με την καθοριστική συμβολή τη Κοκό.  Και ποιά γυναίκα δεν έχει φορέσει κάτι από Σανέλ ή κάτι που εμπνεύστηκε η σπουδαία σχεδιάστρια και παραλλάχτηκε στο χρόνο;

Η υπογραφή της -στα ρούχα, στα παπούτσια, στο μεγαλύτερο άρωμα μέχρι και σήμερα το και σκανδαλώδες «Chanel No 5» -, στα κοσμήματα,- σημαίνει prestige, συνδυασμός πολυτέλειας και απλότητας. Όπως είχε πει ο ίδιος ο Christian Dior :»με ένα μαύρο πουλόβερ και δέκα σειρές μαργαριτάρια, η Σανέλ ξεσήκωσε τη μόδα.»

Αποτέλεσμα εικόνας για chanel no5 ads
Αποτέλεσμα εικόνας για chanel no5 ads

Το 1954, όταν ρώτησαν τη Μέριλιν Μονρόε τί φοράει όταν κοιμάται, απάντησε: «Πέντε σταγόνες του Σανέλ Νούμερο 5.» Δεν είναι τυχαίο ότι ένα αιώνα μετά τη δημιουργία του, κάθε 30 δευτερόλεπτα, κάπου στον κόσμο πωλείται ένα μπουκαλάκι Σανέλ Νο5.

Το άρωμα Νο. 5 είναι το πρώτο άρωμα που βγήκε στην αγορά από σχεδιαστή ρούχων στην ιστορία της αρωματοποιίας. Λέγεται ότι το 5 ήταν ο τυχερός της αριθμός. Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του, κάθε 30 δευτερόλεπτα, κάπου στον κόσμο πωλείται ένα μπουκαλάκι Σανέλ Νο5. Δικαιολογογημένα, θα λέγαμε, αφού πρόκειται για ένα άρωμα κλασικό και θρυλικό.

 Το 1920 η Σανέλ ζήτησε από τον αρωματοποιό της ένα καινούριο, μοντέρνο άρωμα. Εκείνος της έφερε να διαλέξει ανάμεσα σε 10 διαφορετικά δείγματα. Καθένα είχε έναν αριθμό. Επέλεξε το νούμερο πέντε, λέγοντας: «Οπως κάθε χρόνο παρουσιάζω τις κολεξιόν μου την πέμπτη μέρα του πέμπτου μήνα του έτους, έτσι κι αυτό το άρωμα θα κρατήσει ως όνομα τον αριθμό πέντε. Νομίζω πως θα του φέρει γούρι». Και φυσικά είχε δίκιο

Η Κοκό σκέφτηκε ότι εκείνη η χρονική περίοδος ήταν κατάλληλη για ένα άρωμα μοντέρνο και απελευθερωτικό. Ο Ρωσογάλλος χημικός και αρωματοποιός Ερνέστ Μπο, ανέλαβε την ευθύνη να το υλοποιήσει. Χρησιμοποίησε ως βάση γιασεμί και τριαντάφυλλο, τα οποία ανέμιξε με αλδεΰδες, δίνοντάς του μια αίσθηση χειμωνιάτικης καθαρότητας και αισθησιασμού.

Catherine Deneuve appears in a 1975 Chanel No. 5 campaign. Photo: Courtesy of the Richard Avedon Foundation
 

 Στις 5 Μαΐου του 1921, το ατελιέ της οδού Καμπόν, μύριζε την εκπληκτική, προκλητική και αισθησιακή μυρωδιά του νέου αρώματος. Οι καλεσμένοι της έφυγαν παίρνοντας μαζί ως δώρο ένα μπουκάλι. Η φίλη της Σανέλ, Μίσια Σερτ, είπε: «Ηταν σαν να κέρδιζες στο λαχείο...»

Τη δεκαετία του `60, το διαφημιστικό σλόγκαν του, έλεγε: «Κάθε ζωντανή γυναίκα στον κόσμο αγαπάει το Σανέλ Νο 5».

Αποτέλεσμα εικόνας για chanel no5 ads


  







πηγη:klik


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου