Και ‘ζήσαν αυτοί καλά και εσείς καλύτερα! Αυτές είναι οι 7 συμβουλές
οι οποίες θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις σχέσεις με τους πελάτες σας
και να δομήσετε μια σχέση εμπιστοσύνης.
Ζεστή ατμόσφαιρα
Παίξτε την μουσική της προτίμησης, αλλά χαμηλά, για να μην είναι ενοχλητική. Διακοσμήστε τον χώρο του κομμωτηρίου με ζεστά χρώματα και άνετα έπιπλα. Απομακρυνθείτε από την «κρύα» και μονότονη διακόσμηση. Σκοπός είναι οι πελάτες να νιώσουν άνετα μέσα στον χώρο. Προσφέρετε τους αφεψήματα κατά τον ερχομό τους, τα οποία όμως θα είναι άνευ χρέωσης. Ακριβώς, χωρίς χρέωση! Με τόσα κομμωτήρια να χρεώνουν τον καφέ και τους χυμούς, εσείς τολμήστε να ξεχωρίσετε, διότι η διαφορά αυτή θα αφήσει καλή εντύπωση. Η σωστή υποδοχή αποτελεί το πρώτο βήμα για να κρατήσετε τους πελάτες σας, με το να τους κάνετε να νιώσουν άνετα και όχι σαν να μπήκαν σε ακόμη ένα κομμωτήριο.
Να είστε φιλικοί επαγγελματίες
Ένα χαμόγελο δεν αρκεί. Τους πελάτες που έρχονται συχνά καλό θα είναι να ξεκινήσετε να τους χαιρετάτε μόλις μπουν μέσα και να θυμάστε τα ονόματα τους! Προσφέρετε τους ένα γνήσιο κοπλιμέντο για να τους φτιάξετε την ημέρα. Αυτές οι κινήσεις όταν γίνονται με πραγματικό ενδιαφέρον, δεν περνούν ποτέ απαρατήρητες.
Διαβάστε τους
Ξεκινήστε την συζήτηση με τον πελάτη σας, ρωτήστε τον για την ημέρα του, για να επερχόμενα σχέδια του. Αν οι πελάτες σας θέλουν να σας αποκαλύψουν κάτι πιο προσωπικό θα το κάνουν από μόνοι τους, για αυτό μην επιμένετε με το να γίνεστε αδιάκριτοι. Σκοπός είναι να χτίζετε μια σχέση εμπιστοσύνης, η οποία πρώτα θα ξεκινάει από την επαγγελματική σχέση και θα φτάνει μέχρι την φιλική. Επιπλέον, δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τα ίδια κουμπιά, για αυτό μάθετε τί είδους συζητήσεις μπορείτε να κάνετε με τον κάθε διαφορετικό άνθρωπο που κάθετε στην καρέκλα σας.
Γίνετε ο έμπιστος σύμβουλος τους
Μερικές φορές είναι σωστό για την επιχείρηση να «πλασάρετε» στους πελάτες υπηρεσίες, τις οποίες στην πραγματικότητα μπορεί και να μην χρειάζονται. Στόχος όμως για το κομμωτήριο δεν είναι να βγάζει κέρδος για μια μέρα, αλλά κάθε μέρα. Για αυτό αξίζει να επενδύσετε στην ειλικρίνεια. Οι πελάτες σχεδόν πάντα στρέφονται στους κομμωτές για να μάθουν τί είναι αυτό που πραγματικά χρειάζονται, είτε είναι θεραπεία, είτε υπηρεσία. Στο μυαλό τους είστε ο έμπιστος σύμβουλος τους. Σύμβουλοι μπορούν να γίνουν όλοι, όμως η εμπιστοσύνη κερδίζεται. Όταν προσφέρετε στην πελάτισσα αυτό που πραγματικά χρειάζεται, τότε είναι βέβαιο ότι θα εξασφαλίσετε μελλοντικές επισκέψεις, αφού θα έχετε δομήσει μια σχέση εμπιστοσύνης.
Να είστε ανοιχτό βιβλίο
Όσο αφορά στις υπηρεσίες πρέπει να είστε ανοιχτό βιβλίο. Όταν πρόκειται να προτείνετε μια υπηρεσία οφείλετε να ενημερώσετε την πελάτισσα για όλη την διαδικασία, το κόστος, αλλά και τον λόγο που μπορεί να την χρειάζεται. Λύστε ό,τι απορίες μπορεί να έχουν, ειδικά αν είναι η πρώτη φορά που λαμβάνουν την συγκεκριμένη υπηρεσία έτσι ώστε να τις κάνετε να νιώσουν άνετα.
Δημιουργήστε ένα σύστημα επιβράβευσης
Εφόσον υπάρχουν πελάτες οι οποίοι έχουν φέρει έστω και έναν γνωστό στο κομμωτήριο σας, τότε ανταμείψτε τους! Δώστε τους μια έκπτωση, προσφέρετε μια θεραπεία δωρεάν, ή χαρίστε τους ένα προϊόν. Δημιουργήστε ένα σύστημα ανταμοιβής για τους πελάτες σας, έτσι ώστε και εκείνοι να επωφελούνται όταν φέρνουν κόσμο στο κομμωτήριο σας.
Στείλτε τους σπίτι με ένα χαμόγελο
Μόλις τελειώσετε με έναν πελάτη, μην βιαστείτε να τον διώξετε! Αφήστε τους να θαυμάσουν την δουλειά σας και να την σχολιάσουν. Οφείλετε να είστε ανοιχτοί στα σχόλια και σε τυχόν κριτικές. Μην σκέφτεστε «ποια είσαι εσυ που θα μου πεις πως θα κάνω την δουλειά μου;». Όταν οι κριτικές δεν είναι εποικοδομητικές, δηλαδή δεν βοηθούν στην βελτίωση της δουλειάς σας, τότε απλά σημαίνουν ότι ο πελάτης έχει τα δικά του γούστα. Για αυτό υπερασπιστείτε την δουλειά σας, βασίζοντας στα επιχειρήματα σας τις γνώσεις και την πείρα σας και στην συνέχεια ικανοποιήστε τα θέλω του πελάτη, καθώς έτσι θα τον κρατήσετε χαρούμενο. Στόχος είναι να τον στείλετε σπίτι του με ένα χαμόγελο και θα δείτε ότι την επόμενη φορά που θα σας επισκεφθεί, θα έχει πάλι το ίδιο χαμόγελο.
Ζεστή ατμόσφαιρα
Παίξτε την μουσική της προτίμησης, αλλά χαμηλά, για να μην είναι ενοχλητική. Διακοσμήστε τον χώρο του κομμωτηρίου με ζεστά χρώματα και άνετα έπιπλα. Απομακρυνθείτε από την «κρύα» και μονότονη διακόσμηση. Σκοπός είναι οι πελάτες να νιώσουν άνετα μέσα στον χώρο. Προσφέρετε τους αφεψήματα κατά τον ερχομό τους, τα οποία όμως θα είναι άνευ χρέωσης. Ακριβώς, χωρίς χρέωση! Με τόσα κομμωτήρια να χρεώνουν τον καφέ και τους χυμούς, εσείς τολμήστε να ξεχωρίσετε, διότι η διαφορά αυτή θα αφήσει καλή εντύπωση. Η σωστή υποδοχή αποτελεί το πρώτο βήμα για να κρατήσετε τους πελάτες σας, με το να τους κάνετε να νιώσουν άνετα και όχι σαν να μπήκαν σε ακόμη ένα κομμωτήριο.
Να είστε φιλικοί επαγγελματίες
Ένα χαμόγελο δεν αρκεί. Τους πελάτες που έρχονται συχνά καλό θα είναι να ξεκινήσετε να τους χαιρετάτε μόλις μπουν μέσα και να θυμάστε τα ονόματα τους! Προσφέρετε τους ένα γνήσιο κοπλιμέντο για να τους φτιάξετε την ημέρα. Αυτές οι κινήσεις όταν γίνονται με πραγματικό ενδιαφέρον, δεν περνούν ποτέ απαρατήρητες.
Διαβάστε τους
Ξεκινήστε την συζήτηση με τον πελάτη σας, ρωτήστε τον για την ημέρα του, για να επερχόμενα σχέδια του. Αν οι πελάτες σας θέλουν να σας αποκαλύψουν κάτι πιο προσωπικό θα το κάνουν από μόνοι τους, για αυτό μην επιμένετε με το να γίνεστε αδιάκριτοι. Σκοπός είναι να χτίζετε μια σχέση εμπιστοσύνης, η οποία πρώτα θα ξεκινάει από την επαγγελματική σχέση και θα φτάνει μέχρι την φιλική. Επιπλέον, δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τα ίδια κουμπιά, για αυτό μάθετε τί είδους συζητήσεις μπορείτε να κάνετε με τον κάθε διαφορετικό άνθρωπο που κάθετε στην καρέκλα σας.
Γίνετε ο έμπιστος σύμβουλος τους
Μερικές φορές είναι σωστό για την επιχείρηση να «πλασάρετε» στους πελάτες υπηρεσίες, τις οποίες στην πραγματικότητα μπορεί και να μην χρειάζονται. Στόχος όμως για το κομμωτήριο δεν είναι να βγάζει κέρδος για μια μέρα, αλλά κάθε μέρα. Για αυτό αξίζει να επενδύσετε στην ειλικρίνεια. Οι πελάτες σχεδόν πάντα στρέφονται στους κομμωτές για να μάθουν τί είναι αυτό που πραγματικά χρειάζονται, είτε είναι θεραπεία, είτε υπηρεσία. Στο μυαλό τους είστε ο έμπιστος σύμβουλος τους. Σύμβουλοι μπορούν να γίνουν όλοι, όμως η εμπιστοσύνη κερδίζεται. Όταν προσφέρετε στην πελάτισσα αυτό που πραγματικά χρειάζεται, τότε είναι βέβαιο ότι θα εξασφαλίσετε μελλοντικές επισκέψεις, αφού θα έχετε δομήσει μια σχέση εμπιστοσύνης.
Να είστε ανοιχτό βιβλίο
Όσο αφορά στις υπηρεσίες πρέπει να είστε ανοιχτό βιβλίο. Όταν πρόκειται να προτείνετε μια υπηρεσία οφείλετε να ενημερώσετε την πελάτισσα για όλη την διαδικασία, το κόστος, αλλά και τον λόγο που μπορεί να την χρειάζεται. Λύστε ό,τι απορίες μπορεί να έχουν, ειδικά αν είναι η πρώτη φορά που λαμβάνουν την συγκεκριμένη υπηρεσία έτσι ώστε να τις κάνετε να νιώσουν άνετα.
Δημιουργήστε ένα σύστημα επιβράβευσης
Εφόσον υπάρχουν πελάτες οι οποίοι έχουν φέρει έστω και έναν γνωστό στο κομμωτήριο σας, τότε ανταμείψτε τους! Δώστε τους μια έκπτωση, προσφέρετε μια θεραπεία δωρεάν, ή χαρίστε τους ένα προϊόν. Δημιουργήστε ένα σύστημα ανταμοιβής για τους πελάτες σας, έτσι ώστε και εκείνοι να επωφελούνται όταν φέρνουν κόσμο στο κομμωτήριο σας.
Στείλτε τους σπίτι με ένα χαμόγελο
Μόλις τελειώσετε με έναν πελάτη, μην βιαστείτε να τον διώξετε! Αφήστε τους να θαυμάσουν την δουλειά σας και να την σχολιάσουν. Οφείλετε να είστε ανοιχτοί στα σχόλια και σε τυχόν κριτικές. Μην σκέφτεστε «ποια είσαι εσυ που θα μου πεις πως θα κάνω την δουλειά μου;». Όταν οι κριτικές δεν είναι εποικοδομητικές, δηλαδή δεν βοηθούν στην βελτίωση της δουλειάς σας, τότε απλά σημαίνουν ότι ο πελάτης έχει τα δικά του γούστα. Για αυτό υπερασπιστείτε την δουλειά σας, βασίζοντας στα επιχειρήματα σας τις γνώσεις και την πείρα σας και στην συνέχεια ικανοποιήστε τα θέλω του πελάτη, καθώς έτσι θα τον κρατήσετε χαρούμενο. Στόχος είναι να τον στείλετε σπίτι του με ένα χαμόγελο και θα δείτε ότι την επόμενη φορά που θα σας επισκεφθεί, θα έχει πάλι το ίδιο χαμόγελο.
πηγη:myextension
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου