«Ως παιδί θυμάμαι μόνο μια
δίοδο προς τον κόσμο της μόδας: τις λαμπερές σελίδες των περιοδικών. Αν
μου έλεγαν τότε, ότι κάποια μέρα, θα είχα άμεση πρόσβαση στον φανταστικό
κόσμο της μόδας κοιτώντας απλά την οθόνη του κινητού μου, θα νόμιζα ότι
πρόκειται για κάποια σκηνή απ’ το Matrix!», αναφέρει ο instructor του
Professional Diploma in Fashion Business & Marketing της KnowCrunch
και συνεχίζει:
«Μεγάλωσα και έζησα την «παραδοσιακή», θα λέγαμε,
εποχή του χώρου. Οι φύλακες της βιομηχανίας ήταν οι αγοραστές των
κορυφαίων οίκων μόδας και οι διευθυντές των περιοδικών. Όλοι αυτοί
έκαναν τον χώρο να φαντάζει πολυτελής και μοναδικός! Διοικούσαν το
βασίλειο τους και οι καταναλωτές βρίσκονταν κάτω απ’ την απόλυτη
κυριαρχία τους. Κατά τη διάρκεια των Fashion Weeks, έβλεπες αυτούς τους
ισχυρούς ανθρώπους της μόδας μαζί με μεγάλους celebrities να κάθονται
στην πρώτη σειρά των shows. Όσο για τα νέα κομμάτια των σχεδιαστών, αυτά
εμφανίζονταν στα καταστήματα περίπου έξι μήνες αργότερα».
Τα social media αλλάζουν τα δεδομένα
Αυτό
το μοντέλο διατηρήθηκε για αρκετά χρόνια μέχρι την άνοδο των social
media. Tα social media άλλαξαν τον κόσμο της μόδας με πολλούς τρόπους.
Τα περιοδικά μόδας και οι top αγοραστές έχουν ακόμη επιρροή αλλά
αυξήθηκε δραματικά η δυναμική του μέσου καταναλωτή.
Σε
αντίθεση με το παρελθόν, αν θέλεις να παρακολουθήσεις την παρουσίαση
μιας νέας collection, μπορείς να κάτσεις αναπαυτικά στον καναπέ σου και
να επιλέξεις το Live Streaming του αγαπημένου σου σχεδιαστή. Πλατφόρμες
όπως το Instagram, το Facebook και το YouTube επιτρέπουν τα Live Videos.
Πλέον, οι καταναλωτές μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε top fashion
events.
Οι influencers μονοπωλούν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού
Αν
πάλι επιθυμείς να αποκτήσεις το outfit που φόρεσε ο αγαπημένος σου
Influencer στο Instagram, υπάρχει τρόπος. Μπορείς να βρεις και να
αγοράσεις τα αγαπημένα σου κομμάτια χρησιμοποιώντας μόνο το κινητό σου
τηλέφωνο. Καταπληκτικές εφαρμογές όπως τα rewardStyle, ShopStyle και
LIKEtoKNOW.it αλληλεπιδρούν με τα social media και αναλαμβάνουν την
παράδοση των αγαπημένων σου outfits μέχρι την πόρτα του σπιτιού σου.
Στην
πραγματικότητα, οι στιλιστικές επιλογές των Fashion Bloggers άλλαξαν
εντελώς τον τρόπο που ψωνίζει ο μέσος αγοραστή, με αποτέλεσμα πολλά
μεγάλα brands να ζητήσουν συνεργασίες με σκοπό να αναδείξουν τα προϊόντα
τους αλλά και τους λογαριασμούς τους στα social media και κυρίως στo
Instagram.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλάζει μαζί με τις προτιμήσεις των καταναλωτών
Το
ηλεκτρονικό εμπόριο άλλαξε και αυτό. Καθημερινά αυξάνεται το social
commerce. Influencers και celebrities επιλέγουν τα social media για να
προωθήσουν αλλά και να πουλήσουν πλέον τα outfits που επιλέγουν.
Παράλληλα, οι καταναλωτές ακόμη και αν δεν είναι έτοιμοι να αγοράσουν,
συλλέγουν όλες τις ιδέες και τις φωτογραφίες του αγαπημένου τους
influencer στο Pinterest. Δημιουργούν πίνακες και αναζητούν περιεχόμενο
από brands, ανακαλύπτουν νέα σχέδια, συγκρίνουν και αποφασίζουν τις
αγορές τους.
Ο
φανταχτερός κόσμος της μόδας αποτελούσε για πολλά χρόνια την
Απαγορευμένη Πόλη. Πολλοί μάθαιναν και ενημερώνονταν για τις επιταγές
της αλλά ελάχιστοι μπορούσαν να πλησιάσουν. Πλέον φαντάζει πιο προσιτός.
Όποιος το επιθυμεί, μπορεί να γίνει fashion influencer και να αγοράσει
μια collection που κυκλοφόρησε χτες. Δεν γνωρίζουμε το μέλλον αλλά χάρη
στα social media to σκηνικό άλλαξε για πάντα».
πηγη:ipop
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου