Η μεσαία τάξη πέθανε και στην Κομμωτική...

Mesea taksi2

Στην Ελλάδα έχει σβήσει η λεγόμενη «μεσαία τάξη». Ένα τμήμα της ανέβηκε εδώ και χρόνια οικονομικά στην κοινωνική κλίμακα, ενώ ένα άλλο, το μεγαλύτερο έχει χάσει μεγάλο μέρος από τα εισοδήματα του και παλεύει μεταξύ φτώχιας και απλής διαβίωσης του τύπου «ίσα να τη βγάλουμε κι αυτό το χρόνο».


Αυτή η κατάσταση έχει αντίκτυπο και στα κομμωτήρια. Και εκεί η «μεσαία τάξη» αργοσβήνει. Τώρα πια υπάρχουν δύο πόλοι, δύο διαφορετικές φιλοσοφίες καταστημάτων που έχουν μπερδέψει τους πάντες. Από τους πελάτες έως τους ίδιους τους κομμωτές.

Στη μία άκρη έχουμε τα κομμωτήρια με τον φθηνό τιμοκατάλογο, τη γρήγορη υπηρεσία και τη χαμηλή «κάρτα» πελάτη όπου μπορεί κανείς να κουρευτεί δίνοντας ακόμα και 5 ευρώ και στην άλλη, τα καταστήματα με τον ακριβό τιμοκατάλογο όπου ένα κούρεμα θα ξεκινήσει από 20 ευρώ.

Στην πρώτη περίπτωση δείχνουν να κατευθύνονται πολλοί κομμωτές ελπίζοντας ότι η χαμηλή τιμή θα αυξήσει την πελατεία και έτσι θα κάνουν μεγαλύτερες εισπράξεις. Σύντομη και σχετικά, απλή δουλειά είναι η πρακτική ενώ την ίδια στιγμή τα «ακριβά» κομμωτήρια λανσάρουν συνέχεια καινούριες υπηρεσίες, όχι μόνο κομμωτικές αλλά και πιο ολοκληρωμένης περιποίησης δίνοντας έμφαση στο service γύρω από τον πελάτη γενικότερα.

Τι θα κάνουμε λοιπόν; Σε ποιο στρατόπεδο θα προσχωρήσουμε; Θα είμαστε φθηνοί και γρήγοροι ή Premium?

Προσωπικά θεωρώ ότι η λύση είναι μονόδρομος: Το μέλλον είναι προς τα επάνω. 

Ίσως φαντάζει δυσκολότερο αλλά ναι, πρέπει να «ξεβολευτούμε» και λίγο και να αφήσουμε τις κατηγορίες- δικαιολογίες ότι ο ένας είναι πιο φθηνός και ο άλλος έχει προσφορές. Καλά κάνουν, αυτοί χάνουν. Χάνουν χρήματα, πελάτες και σταθερότητα. Το βασικό πρόβλημα του φθηνού είναι ότι απευθύνεται σε κοινό που είναι άπιστο. Αυτό το κοινό που θα ρωτήσει μόνο «πόσο κάνει» και θα πάει από τη μία προσφορά στην άλλη. Δεν θα γίνει σταθερή πελατεία σε κανένα κομμωτήριο.  

Το μέλλον, λοιπόν, είναι εδώ και ζητάει ξεκάθαρα πια , τώρα που κανείς δεν είναι διατεθειμένος να πετάξει τα χρήματα του, να αναβαθμιστούμε και να δώσουμε υπηρεσίες που να αξίζουν.

Αγαπητοί συνάδελφοι, επενδύστε στην ποιοτική υπηρεσία, ψάξτε, ενημερωθείτε και εξασκηθείτε ώστε να μπορείτε να δουλεύετε σε υψηλό επίπεδο. Δώστε βαρύτητα στο να φτιάξετε φήμη για τη δουλειά σας και να είστε αναγνωρίσιμοι μέσα από αυτή. Ας μην είναι ο στόχος να γίνετε κομμωτές celebrities, έχουμε πολλούς ήδη, αλλά αφιερωθείτε στο να ξεχωρίσετε ανάμεσα στα κομμωτήρια της γειτονιάς σας και αργότερα της ευρύτερης περιοχής. Αναζητήστε καινούριες υπηρεσίες που θα βάλετε στο κατάστημα και θα προσελκύσουν νέο κόσμο, μετρήστε τι σας αποδίδει η κάθε καινοτομία μέσα εκεί και συνεχίστε τη αλλιώς βρείτε άλλη.

Ανακτήστε την κινητικότητά που είχατε όταν ξεκινούσατε, ψάξτε και βρείτε το διαφορετικό στοιχείο που θα τραβήξει το ενδιαφέρον της πελατείας και θα την καθηλώσει σε εσάς και προχωρήστε προς τα επάνω. Διαλέξτε αυτόν τον ανήφορο!
Σαν επίλογο έχω να προτείνω ένα μικρό αλλά ενδιαφέρον κόλπο: Όταν είστε σε αδιέξοδο και δεν μπορείτε να κατεβάσετε ιδέες «βγείτε» από το σώμα σας και συμβουλέψτε τον εαυτό σας σαν να μιλάτε σε ένα φίλο και όχι σε εσάς τον ίδιο. Θα διαπιστώσετε ότι, όταν αναφέρεστε σε κάποιον άλλο, θα έρθουν και οι ιδέες και η εποικοδομητική σκέψη, αυτή που θα σας πάει παραπέρα, εκεί, στο μέλλον.

Mesea taksi3








πηγη:blogkommoton


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου