Ο πόλεμος των εσωρούχων


Μια ευρωπαϊκή φίρμα αποφάσισε να εισβάλει στις ΗΠΑ προκαλώντας ανοιχτά την κυριαρχία της 'βασίλισσας των εσωρούχων'. Calzedonia έναντι Victoria’s Secret. Ποιος θα επικρατήσει;


Όταν ο αρθρογράφος των Financial Times, Πίτερ Άσπντεν, ερωτήθηκε από τον Ιταλό δισεκατομμυριούχο Σάντρο Βερονέζι στο ραντεβού που είχαν κλείσει για μια συνέντευξη εάν μπορούσε να δει τις κάλτσες του, δεν εξεπλάγην. 

Και τούτο διότι ο Βερονέζι καταλαβαίνει πολλά από κάλτσες. Εξάλλου, αυτές τον έκαναν έναν πολύ πλούσιο άνθρωπο – η αξία της προσωπικής του περιουσίας υπολογίζεται από το περιοδικό Forbes για την χρονιά που πέρασε κοντά στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Μάλλον όχι τυχαία, ο δημοσιογράφος φορούσε κάλτσες Calzedonia, προς ευχαρίστηση, φυσικά, του ιδιοκτήτη της εταιρείας.

Η ιστορία της Calzedonia ξεκινά από την Βερόνα το 1987 όπου ο Βερονέζι ανοίγει ένα μικρό μαγαζί στο κέντρο της πόλης, πουλώντας κάλτσες. Μετά από τέσσερα χρόνια δουλειάς στον τότε Ιταλό βασιλιά της κάλτσας, τον ιδιοκτήτη της Golden Lady Company, Νερίνο Γκράσι, ο Βερονέζι είχε και την εμπειρία και τις διασυνδέσεις. Διότι ο Βερονέζι παντρεύτηκε την κόρη του Γκράσι, Νάντια, και συνέχισε να εργάζεται στην Golden Lady παράλληλα με το δικό του μαγαζί. Όταν αυτό απογειώθηκε άγησε την επιχείρηση του πεθερού του το 1993 για να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην Calzedonia που ήδη έχει επεκταθεί από τις κάλτσες στα εσώρουχα, τις πυτζάμες ακόμα και στα πλεχτά από κασμίρι. Στόχος του, προϊόντα χαμηλού κόστους αλλά καλής ποιότητας για τις μάζες.

Ο όμιλος Calzedonia του Βερονέζι περιλαμβάνει, επίσης, τις φίρμες Intimissi, Tezenis και Falconeri, έχει στην Ευρώπη ένα δίκτυο τουλάχιστον 3.800 καταστημάτων, ενώ πέρσι οι πωλήσεις του είχαν αύξηση 11% αγγίζοντας το 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, ο 55χρονος νυν Ιταλός βασιλιάς των εσωρούχων και της κάλτσας έχει ανοίξει στην Ιταλία μια ολόκληρη αλυσίδα café, εστιατορίων και μπαρ οίνου. Αλλά ο Βερονέζι δεν επαναπαύεται στις δάφνες του.

Το μεγάλο στοίχημα είναι οι ΗΠΑ. Και αυτός δεν είναι καθόλου εύκολος στόχος, καθώς στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού υπάρχει η κυρίαρχη αυτοκρατορία της L Brands Inc, της «μαμάς εταιρίας» της διάσημης φίρμας Victoria’s Secret (και ποιος δεν γνωρίζει τους «αγγέλους» της) και της La Senza. «Θα ξεκινήσουμε μάλλον από τη Νέα Υόρκη που είναι η πόλη της μόδας και μετά θα επεκταθούμε και σε άλλες αμερικανικές πόλεις. Υπάρχει ένας κυρίαρχος ανταγωνιστής στις ΗΠΑ αλλά αυτός ίσως να είναι και ένας λόγος που μπορεί να οδηγήσει τις γυναίκες σε μια εναλλακτική επιλογή» τόνιζε πριν λίγο καιρό ο Βερονέζι στο τηλεοπτικό κανάλι του Bloomberg. Τα αμερικανικά καταστήματα της Calzedonia θα ανοίξουν εντός των επόμενων δύο ετών και η L Brands τηρεί προς ώρας σιγή ιχθύος. Αναλυτές της αγοράς προειδοποιούν, πάντως, πως «μυρίζει πόλεμος» ανάμεσα στους δύο κολοσσούς.



Ρωσικό αίμα στην L Brands

Η L Brands, η οποία σημειωτέον έχει άρωμα Ευρώπης από την ιδρύτρια οικογένεια και βασικό μέτοχο Βέξνερ (η Μπέλα Βέξνερ ήταν Ρωσίδα που μετανάστευσε με την οικογένειά της στις ΗΠΑ το 1921 προκειμένου να γλυτώσει την εκτέλεση από τους Μπολσεβίκους), εξαγόρασε την φίρμα Victoria’s Secret από τον ιδρυτή της Ρόι Ρέιμοντ το 1982 έναντι ενός εκατομμυρίου δολαρίων.

Ίσως, αν ο Ρέιμοντ ζούσε σήμερα (αυτοκτόνησε το 1993 σε ηλικία 43 ετών) να είχε μετανιώσει την πώληση της Victoria’s Secret. Μιας εταιρίας που ξεκίνησε την πορεία της το 1977 όταν ο Ρέιμοντ άνοιξε το πρώτο κατάστημα μετά από μια εμπειρία έντονης αμηχανίας σε ένα πολυκατάστημα προσπαθώντας να αγοράσει εσώρουχα για την σύζυγό του. Μια από τις βασικές στρατηγικές της Victoria’s Secret ήταν η έκδοση καταλόγου με τα προϊόντα της και η παραγγελία εσωρούχων τηλεφωνικώς. Τα 40.000 δολάρια που είχε δανειστεί από την τράπεζα ο Ρέιμοντ και τα άλλα 40.000 δανεικά από συγγενείς ξεπληρώθηκαν εντός της πρώτης χρονιάς λειτουργίας του μικρού μαγαζιού της Victoria’s Secret, καθώς τα κέρδη της ήταν τότε 500.000 δολάρια.

Η στρατηγική του Ρέι Ρέιμοντ ακολουθείται ως έναν βαθμό και σήμερα από την L Brands, η οποία έχει βεβαίως αναδείξει την φίρμα και μέσα από τα σούπερ σόου με μοντέλα ντυμένα αγγέλους να παρουσιάζουν αισθησιακά εσώρουχα. Ο Βερονέζι , μάλιστα, σκοπεύει να ακολουθήσει την δοκιμασμένη οδό της Victoria Secret με τα λαμπρά σόου και τα καλλίγραμμα μοντέλα. «Η ιδέα είναι να προσφέρουμε ένα σόου. Είναι ο τρόπος να κάνουμε τις φίρμες μας πιο γνωστές και ενδιαφέρουσες» δηλώνει ο Ιταλός δισεκατομμυριούχος, ο οποίος κοιτά παράλληλα παντού για ευκαιρίες.



Οι κάλτσες και τα εσώρουχα φέρνουν χρήμα

Μια ματιά στις έρευνες και τις μελέτες που έχουν γίνει για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς εσωρούχων και καλτσών κάνει ξεκάθαρο πως πρόκειται για έναν κλάδο που φέρνει χρήμα. Και ακόμα περισσότερο για τους μεγάλους παίκτες διεθνώς, όπως είναι η Calzedonia ή η L Brands κ.ά. Έως το 2020 η αξία της παγκόσμιας αγοράς εσωρούχων εκτιμάται πως θα ανέλθει στα 30,65 δισεκατομμύρια δολάρια. Όσον αφορά τις καλτσοβιομηχανίες, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς με προϊόντα για άνδρες και γυναίκες θεωρείται από την Euromonitor και την σχετική της έρευνα πως θα «αγγίξει» διεθνώς τα 25,9 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2018. Η Ευρώπη είναι η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως αλλά ταχύτατα ανεβαίνει και η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.

Η Calzedonia έχει ήδη κάνει το άνοιγμά της στην Ασία, έχοντας ήδη καταστήματα στο Χονγκ Κονγκ και την Ιαπωνία. Αλλά κινείται ιδιαίτερα προσεκτικά εκεί, καθώς υπάρχουν ανταγωνιστές με πολύ διαθέσιμο χρήμα να επενδύσουν. Όσον αφορά στην Ευρώπη, ο Βερονέζι υπογραμμίζει ότι υπάρχουν πολλές αξιόλογες μικρές εταιρείες εσωρούχων και καλτσών, αλλά εξακολουθούν να πωλούνται ακριβά.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που κάνει με επιτυχία ο Ιταλός επιχειρηματίας όλα αυτά τα χρόνια είναι να ανακαλύπτει σχετικά γρήγορα τα κενά που υπάρχουν στην αγορά. Όπως παραδέχεται ο ίδιος, φέρνοντας ως παράδειγμα τα μαγιό, «υπήρχαν μεγάλες φίρμες που ήταν, όμως, πολύ ακριβές και πολύ φθηνές που δεν ήταν καθόλου όμορφες. Στα εσώρουχα υπάρχουν πολύ ωραία πολυτελή προϊόντα αλλά ένα εσώρουχο δεν είναι σαν ένα ρολόι ή σακάκι. Είναι κρυμμένο και γιατί να δώσεις 500 ευρώ γι’ αυτό;».





πηγη:news247