Τι πρέπει να κάνει ένας κομμωτής;

 

Ιδού η απορία! Το επάγγελμα του κομμωτή είναι μια ξεχωριστή επιλογή καριέρας,
καθώς χαρίζει την δυνατότητα της δημιουργίας, χρειάζεται το προσόν της επικοινωνίας και παράλληλα απαιτεί την τέλεια διεκπαιρέωση των εργασιών. Όπως όλα τα επαγγέλματα, έχει και αυτό τα καθήκοντα του. Γνωρίστε το καλύτερα.


Αγαπάτε τα μαλλιά και τη δημιουργία χτενισμάτων και αυτό είναι απόλυτα σεβαστό. Κανείς όμως δεν θα σταθεί εκεί και θα θαυμάσει τα ταλέντα σας, ειδικά αν αυτά φτάνουν μέχρι έναν συγκεκριμένο βαθμό. Ένας επαγγελματίας κομμωτής μπορεί να απολαμβάνει το τελικό αποτέλεσμα του χτενίσματος του και να αμοίβεται από την χαρά που σχηματίζεται στο πρόσωπο της πελάτισσας του.


Οι κομμωτές είναι κάτι πολύ παραπάνω από αυτό που δείχνουν, είναι οι επαγγελματίες που αλλάζουν ολοκληρωτικά την εικόνα του κάποιου, για αυτό πρέπει να είναι υπεύθυνοι και άριστοι σε αυτό που κάνουν. Αν έχετε μαγευτεί από αυτή την ιδέα, τότε πρέπει να γνωρίζετε ότι όλα τα απαιτητικά επαγγέλματα έχουν πολλές πτυχές, και αυτό ισχύει και για το επάγγελμα του κομμωτή.
Οι κομμωτές πρέπει να έχουν πολλές γνώσεις σχετικά με διαφορετικές τεχνικές κουρέματος, χρώματος, υφής και δομής. Παράλληλα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εξειδικεύονται σε συγκεκριμένους από αυτούς τους τομείς. Κάποιοι γίνονται επαγγελματίες hair colorists, ή hair stylists. Ένας κομμωτής μπορεί να έχει πολλές γνώσεις σε έναν συγκεκριμένο τομέα, αρκεί να μην αμελεί να εμπλουτίζει και τους υπόλοιπους.


Οι επαγγελματίες πρέπει να έχουν μεγάλο ταλέντο στην μεταχείριση των μαλλιών καθώς και πλήρη γνώση σχετικά με τα προϊόντα που χρησιμοποιούν, είτε αυτά είναι για styling, είτε για χρωματισμό. Από αυτούς εξαρτάται η τελική εμφάνιση του πελάτη και αν το αποτέλεσμα αν δεν είναι ικανοποιητικό, θα στοιχίσει στον ίδιο τον κομμωτή, αλλά και στην επιχείρηση που εργάζεται. Επομένως, ο ίδιος θα πρέπει να έχει άριστες γνώσεις τεχνικής, αλλά πρωτίστως, επικοινωνίας.


 


Η Επικοινωνία
Οι κομμωτές είναι γεμάτοι πληροφορίες και πρέπει να δώσουν στην πελάτισσα αυτό που θέλει. Πρέπει να νιώσει μοναδική, πρέπει να νιώσει ότι ο κομμωτής είναι ο άνθρωπος της, ο συνεργάτης της, ότι θα της προσφέρει κάτι το οποίο αξίζει και κάτι το οποίο δεν μπορεί να κάνει κατ’ οίκον. Μόνο τότε οι κομμωτές αποκτούν μία «πιστή» πελάτισσα, με την οποία δομούν την ιδανική σχέση εμπιστοσύνης. Ο κομμωτής λοιπόν…


ΡΩΤΑΕΙ: Τι θέλει, τι φαντάζεται, που δουλεύει, πόσο μοντέρνα νιώθει, αν έχει κάποιες συγκεκριμένες προτιμήσεις ο σύντροφος της.


ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ: Σε ποια κατηγορία ανήκει η πελάτισσα μας (classic/ modern/ fashion), πόσο χρονών είναι, πόσο συχνά φροντίζει τα μαλλιά της στο κομμωτήριο, πόσα χρήματα μπορεί να διαθέτει το μήνα.


ΑΚΟΥΕΙ: Αφιερώνει όσο χρόνο χρειάζεται για να την ακούσει και να καταλάβει τι πραγματικά θέλει. Ο κομμωτής δεν πρέπει να παρασύρετε από λέξεις που χρησιμοποιεί η πελάτισσα, πχ. 8 στις 10 πελάτισσες όταν λένε ότι θέλουν ένα ξανθό σαντρέ, εννοούν ότι θέλουν ένα ξανθό καθαρό, φωτεινό που να μην κιτρινίζει. Η χρήση περιοδικών για την επιβεβαίωση του λουκ, είναι ο σίγουρος τρόπος για να έχετε μία κοινή γλώσσα επικοινωνίας.


ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΜΑΛΛΙΩΝ: Βασικό χρώμα, μήκη/άκρες, ποιότητα, δομή τρίχας. Στα βαμμένα μαλλιά, όταν πρόκειται για  μεγάλες αλλαγές ο κομμωτής πρέπει να πραγματοποιεί ένα τεστ, ώστε να είναι σίγουρος ότι ο στόχος είναι εφικτός.


ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ: Ο κομμωτής δίνει την επαγγελματική άποψη για το χρωματότυπο, εξηγεί τι είναι πραγματικά εφικτό να γίνει σε σχέση με τη φυσική της βάση, την κατάσταση των μαλλιών της και τέλος προτείνει κάτι που θα μπορεί να «συντηρήσει» ο πελάτης, οικονομικά.


ΣΥΜΦΩΝΙΑ: Συμφωνεί με την πελάτισσα για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Μη φοβάστε να πείτε «όχι δεν γίνεται» σε κάτι που σας ζητούν, αν θεωρείτε ότι δεν μπορεί να γίνει, ή ότι μπορεί να βλάψει την υγεία των μαλλιών.


Οι Ικανότητες του Κομμωτή
  • Δημιουργικότητα
  • Καλή συνεργασία με την υπόλοιπη ομάδα
  • Φιλικό χαρακτήρα και επαγγελματική στάση
  • Ικανότητες επικοινωνίας
  • Ανοιχτό μυαλό για να μαθαίνει νέες τεχνικές και γνώσεις
  • Καθαριότητα στην στολή/ρούχα, αλλά και στο πόστο του
  • Αγάπη για την λεπτομέρεια

Το 2015 έγινε μια έρευνα για τα 10 πιο Ευτυχισμένα Επαγγέλματα, η οποία μελέτησε ποια επαγγέλματα έχουν τους πιο χαρούμενους και ικανοποιημένους επαγγελματίες. Το επάγγελμα του κομμωτή ήρθε στη δεύτερη θέση (στην πρώτη ήταν το επάγγελμα του μηχανικού, ενώ στη τρίτη το επάγγελμα του δασκάλου), λόγω του ότι οι κομμωτές βρίσκονται διαρκώς σε επικοινωνία με νέους πελάτες και φίλους, αναπτύσσοντας σχέσεις και παράλληλα δημιουργώντας.


Τα Πρέπει του Κομμωτή
  • Ο κομμωτής πρέπει να χαιρετά τους πελάτες, να τους κάνει να νιώθουν άνετα
  • Πρέπει να ενημερώνει τον πελάτη για οποιαδήποτε έξτρα χρέωση, προτού αυτή συμβεί. Να τον ρωτάει αν επιθυμεί πχ. Μάσκα στο λούσιμο, αλλά να τον ενημερώνει για το κόστος
  • Πρέπει να κλείνει ραντεβού και να διαχειρίζεται σωστά τον χρόνο κάθε ραντεβού
  • Να βρίσκει ακριβώς τι είναι αυτό που θέλει ο πελάτης και να προτείνει συμβουλές
  • Να δίνει συμβουλές σχετικά με την κατάσταση του τριχωτού της κεφαλής, εφόσον παρατηρεί ότι υπάρχει πρόβλημα. Ποτέ όμως δεν πρέπει να παίρνει τον ρόλο του γιατρού για τέτοια ζητήματα
  • Να τεστάρει ότι το προϊόν που θα χρησιμοποιήσει στα μαλλιά δεν θα προκαλέσει κάποια αλλεργική αντίδραση
  • Να ενημερώνεται για νέα προϊόντα από εταιρίες και νέες τεχνικές
  • Να εξελίσσει πάντα την τέχνη του και να μαθαίνει από τα λάθη του
  • Πρέπει πάντα να κρατάει το κομμωτήριο καθαρό και σε τάξη
  • Να βοηθάει τους συναδέλφους του, αφού όλοι τους εργάζονται σαν ομάδα
  • Πάντα να παρατηρεί και να μαθαίνει από καλύτερους
 
 
 


Οι Συνθήκες Εργασίας
Οι συνθήκες και οι ώρες εργασίας καθορίζονται από το κάθε κομμωτήριο. Το πιο συνηθισμένο ωράριο μπορεί να είναι 09:00 – 17:00, ή 09:00 – 21:00. Εδώ στην Ελλάδα η πλειοψηφία των εργαζόμενων δουλεύει γύρω στις 42 ώρες την εβδομάδα και σύμφωνα με έρευνα που έγινε πρόσφατα για την Ευρώπη, η χώρα με τις περισσότερες ώρες εργασίας την εβδομάδα είμαστε εμείς (!), ενώ η τελευταία είναι η Ολλανδία με 30 ώρες.
Πολλά κομμωτήρια, ακόμη και στο εξωτερικό δουλεύουν και το Σάββατο, ενώ οι ώρες εργασίας μέσα στην εβδομάδα για έναν κομμωτή, είναι γύρω στις 40. Διαθέσιμο, επίσης, είναι και το part-time, το ωράριο που επιλέγουν πολλοί νέοι στον χώρο της κομμωτικής. Ένας κομμωτής μπορεί να βρει δουλειά σε μεγάλο κομμωτήριο, με πολύ κόσμο, ή ακόμα και σε ένα μικρό, σε κάποια γειτονιά. Το γεγονός που δεν αλλάζει, είναι η ορθοστασία, η οποία είναι αναγκαίο κακό σε αυτό το επάγγελμα. Αυτό που έρχεται πρώτο από όλα είναι η ευχαρίστηση του πελάτη και ο κομμωτής ακόμα και αν είναι κουρασμένος και το κομμωτήριο γεμάτο, πρέπει να διατηρεί το χαμόγελο και τη καλή του διάθεση, για να μένει το ηθικό της ομάδας ψηλά.


Η Εμπειρία
Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για τον νέο κομμωτή, που θέλει να μαζέψει εμπειρία. Αρχικά, ο πρώτος και καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει κάποιος είναι ως βοηθός κομμωτή. Για αυτή τη θέση ο νεαρός κομμωτής θα πρέπει να δείξει ότι έχει ευχαίρια με την επικοινωνία του με κόσμο. Επίσης, τα διάφορα σεμινάρια που διοργανώνονται είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να εμπλουτίσει κανείς τις γνώσεις, αλλά και το βιογραφικό του. Στη συνέχεια αυτό που έχει μεγάλη βάση, είναι η δικτύωση και η επικοινωνία. Ένας κομμωτής γνωρίζει τον επαγγελματικό του περίγυρο και είναι πολύ πιθανό να γνωρίζει σε κάποιο κομμωτήριο χρειάζονται δυο παραπάνω χέρια.


Που μπορούν να δουλέψουν;
Οι κομμωτές μπορούν να δουλέψουν σε κομμωτήρια (προφανώς), αλλά και να ανοίξουν μια δική τους επιχείσηση. Οι επαγγελματικές ευκαιρίες είναι αρκετές. Μπορούν να εργαστούν σε νοσοκομεία, φυλακές, σε κρουαζιερόπλοια και τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ στο εξωτερικό μπορούν να εργαστούν ακόμη και στον στρατό. Επίσης, μπορούν να βρουν εργασία στη βιομηχανία της μόδας, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Παράλληλα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που με την κατάλληλη εμπειρία γίνονται και εκπαιδευτικοί.


 


Το κομμωτήριο
Εφόσον ένα κομμωτής έχει αποφασίσει να ανοίξει τη δική του επιχείρηση, τότε θα πρέπει να ξεκινήσει να σκέφτεται και σαν επιχειρηματίας, ή αλλιώς, να γίνει. Η επιχείρηση δεν είναι απλώς ένα μαγαζί στο οποίο όταν τύχει, θα μπει ένας πελάτης. Όταν η επιχείρηση είναι σωστή και λειτουργεί όπως πρέπει, τότε φέρνει κόσμο, εξέλιξη και χρήματα. Οι κομμωτές με τη δική τους επιχείρηση θα πρέπει εκτός από τα σεμινάρια κομμωτικής που παρακολουθούν, να ξεκινήσουν να μαθαίνουν και για το μάρκετινγκ, δηλαδή για το εργαλείο που θα φέρει την άνθιση και προβολή της επιχείρησης τους.
















πηγη:myextension


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου